Szkolenia obowiązkowe - Ubezpieczenia życiowe

Szkolenia dla agentów, pośredników i brokerów ubezpieczeniowych

Szkolenia otwarte Szkolenia wewnętrzne Przygotowanie do egzaminu brokerskiego

Szkolenia obowiązkowe - Ubezpieczenia życiowe

O szkoleniu

Szkolenie "Ubezpieczenia życiowe" szkolenia spełnia wymogi nałożone uchwaloną w styczniu 2016r. dyrektywą o dystrybucji ubezpieczeń (IDD 2016/ 97). Dyrektywa w załączniku nr 1 wskazuje minimalne zakresy programowe, które mogą być w pewnym zakresie dostosowywane do specyfiki i indywidualnych potrzeb zamawiającego. Szkolenie kończy się egzaminem testowym. Osoby zdające otrzymują certyfikat dokumentujący odbycie szkolenia i zdanie egzaminu zgodnie z wymogami dyrektywy.

Program szkolenia

Dzień I

1. Znajomość finansów i rynku ubezpieczeń

  • Podstawowe pojęcia i mechanizmy finansowe i ekonomiczne
  • Zasady funkcjonowania krajowego i zagranicznego rynku finansowego
  • Rozwiązania unijne dotyczące instytucji finansowych
  • Charakterystyka polskiego rynku ubezpieczeń
  • Podmioty rynku ubezpieczeń – zakład ubezpieczeń, pośrednictwo, ubezpieczający, ubezpieczony, poszkodowany
  • Cechy i przedmiot umowy ubezpieczenia 

2. Warunki oferowanych umów ubezpieczenia (punkt modyfikowany w zależności od specyfiki zamawiającego) 

  • Normy kodeksowe dotyczące ubezpieczeń osobowym – umowa na cudzy rachunek i na rzecz osoby trzeciej
  • Ubezpieczenia ochronne na życie, tabela wymieralności
  • Ubezpieczenie na dożycie oraz ubezpieczenia z elementem kapitałowym
  • Ubezpieczenia wypadkowe i definicja wypadku
  • Ubezpieczenia wypadkowe i życiowe zawierane indywidulanie i w systemie ubezpieczeń grupowych
  • Wypłata świadczenia z ubezpieczenia osobowego - renta
  • Inne świadczenia dodatkowe (koszty leczenia, utrata pracy)

3. Obowiązujące przepisy prawa w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

  • Dystrybucja produktów ubezpieczeniowych według obowiązujących aktów prawnych
  • Prawne wymogi w zakresie przeciwdziałania misselingowi
  • Prawo ochrony konsumentów,
  • Elementy prawa podatkowego i prawa pracy

Dzień II

4. Problematyka roszczeń odszkodowawczych

  • Charakterystyka świadczeń ubezpieczeniowych
  • Pojęcie i rozmiar szkody
  • Procedura zgłoszenia roszczenia odszkodowawczego
  • Procedura likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania

5. Skarga na decyzję ubezpieczyciela

  • Sposób rozpatrzenia skargi
  • Możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu
  • Wniesienie sprawy do sądu powszechnego

6. Etyka i jakość w sprzedaży ubezpieczeń

  • Ocena potrzeb klienta
  • Standardy etyki biznesu
  • Etyka sprzedawcy ubezpieczeń

Szkolenie wewnętrzne

Ten temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY